czwartek, 17 stycznia 2013

Wywiad z Mistrzem

Pierwsze wrażenie nadal jest w cenie. Składa się nań przede wszystkim to jak wyglądamy. Proporcje, stylizacja, kolorystyka i „język ciała”. - Jak tworzyć wizerunek by pokazać się z jak najlepszej strony?- z tym pytaniem zwróciłam się do Olafa Tabaczyńskiego, Międzynarodowego Mistrza Makijażu Profesjonalnego i stylizacji. -Jest przestrzeń osobista, która nigdy nie powinna być dominująca, a raczej pozostawać w równowadze z dwoma pozostałymi. Mamy więc czynniki środowiskowe i te kulturowe. Jeżeli te trzy czynniki grają ze sobą to właściwie jesteśmy w stanie odnaleźć się w każdej sytuacji. Jeśli brakuje któregoś z tych składników - to najczęściej nie pasujemy do sytuacji. Jeżeli ktoś działa na „froncie”, występuje po tej drugiej stronie, to świadomość własnego wyglądu jest niezwykle ważna. Czy makijaż, a szczególnie ten fotograficzny i filmowy, jest dla mężczyzn? Zdecydowanie tak. Absolutnie jest to rzecz tak samo niezbędna jak dla nurka butla i tlen do oddychania, ponieważ takie jest środowisko. Jeżeli chcemy w tym środowisku dokonać czegoś ważnego, trzeba z cała przyłbicą przyjąć to co tego środowiska dotyczy. Dlatego makijaż w przypadku mężczyzn występujących przed kamerą wydaje się być i jest narzędziem pracy. Przed kamerami, w studio - światło jest niezwykle specyficzne, obiektyw inaczej przekazuje a kamera rejestruje rzeczywistość. Poza tym taki obraz ogląda się przez dłuższy okres czasu niż dzieje się to podczas spotkań tête–à–tête. Makijaż męski w takiej sytuacji? W jaki sposób go wykonywać by uniknąć dwuznaczności? Po pierwsze, bez przesady – po prostu - neutralnie. W tej sytuacji liczy się forma matu, wyrównanie kolorytu skóry. Może nawet lekkie jej przyciemnienie, ponieważ ilość światła powoduje, że jest jaśniejsza. Żyjemy w czasach, w których sprzęt do rejestracji obrazu jest coraz bardziej doskonały. Dlatego tez i kosmetyki winny być równie doskonałe jak skóra. Proponuje Pan makijaż wyłącznie profesjonalnymi liniami kosmetyków? Myślę, że tak. Większość ludzi i tak ma świadomość, że nad sesją fotograficzną, kampanią promocyjną czy wyborczą pracuje cały sztab ludzi między innymi makijażystka czy makijażysta. Makijaż nie budzący wątpliwości swą dwuznacznością spełnia wszystkie funkcje wpisane w obieg danej osoby. Jakiego typu warsztaty Państwo organizują? Tylko dla profesjonalistów czy także dla domowych adeptek sztuki wizażu? Mamy trzy profile działalności. Obsługujemy zdarzenia publiczne, korporacje i osoby indywidualne. Z jakich usług najczęściej korzystają u Państwa korporacje? Prowadzimy szkolenia. Zajmujemy się „opakowaniem ludzi i sytuacji”, czyli stylizacjami, kreowaniem wizeunku oraz organizujemy eventy, współuczestniczymy przy kampaniach, dajemy pomysły jak takie kampanie przeprowadzić. Współuczestniczymy z innymi firmami orbitalnie przy promocji danej osoby albo całej grupy osób lub tez ja budujemy. Kiedyś LOT zwrócił się do nas z zapytaniem o zbudowanie wizerunku wszystkich pracowników. Trzeba było ułożyć wszystko „od góry do dołu” u takich osób. Od osób na wyższych szczeblach dostajemy także zapytania ofertowe dotyczące savoir-vivre. Dziękuję za rozmowę. Dziękuję. Olaf Tabaczyński - Międzynarodowy Mistrz Makijażu Profesjonalnego – 1. z 15. osób na świecie - Absolwent m. in. ASP w Poznaniu, International Visagist Academy w Szwecji, szkoły Revlona w Wielkiej Brytanii - Juror Międzynarodowych Mistrzostw Makijażu, członek organizacji międzynarodowych w tym również VIP WK International, Mistrz Polski Makijażu i Stylizacji - Od 1993 roku popularyzator profesjonalnych technik pracy w zakresie makijażu, stylizacji i kreowania wizerunku opartych o Międzynarodową Licencję Szkoleniową GitVare - Założyciel i właściciel AW Maestro -Pracował m.in. dla: International Film festival cannes, Polish Film Festival w Los angeles, Miss Polski, Miss Polonia, Elite Model Look, Ambasady USA w Polsce, Canal+, RTL 7, Elle, Twój Styl, Fashion, TVP, Polsat, TVN, TV Polonia, Playboy, Wella, Shiseido, Douglas, Lancome, W. Kruk, Revlon, LOT ... oraz wielu innych -Zdobywca znaku jakości za "Kreacje ludzi świata kultury, polityki i sztuki" oraz "Grand Prix" znaku jakości w kategorii „Kreacji wizerunku i wizażystyki” przyznanych przez Unię Wielkopolan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz