Modny Śląsk to nie tylko działania artystyczne, ale także spotkania z osobowościami świata mody. Tajemnice historii mody odkrywała Jagoda Komorowska, krytyk mody. -Chcę opowiedzieć o tym co zrobić, gdy jest się projektantem albo pracuje się dla firmy odzieżowej żeby zaistnieć w mediach. Jak mądrze zamieścić reklamę i układać sobie relacje z dziennikarzami, a także o tym jak zaplanować kampanię reklamową i jak przyjmować krytykę-powiedział nam Michał Zaczyński, dziennikarz, felietonista, zastępca redaktora naczelnego „Fashion Magazine”, tuż przed swoim wykładem „Promocja i marketing w sektorach mody”.
Obejrzawszy tegoroczne pokazy Next Generation oraz New Upcoming Designers (N.U.DE.), które odbyły się podczas Milano Fashion Week (relacja-link: http://business-relations.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1286:wiosenne-trendy-z-mediolanu&catid=65:trendy-news&Itemid=92) byłam ciekawa jak ocenia je krytyk mody.
-Zawsze są dwa nurty, bo w końcu byłoby to monotonne. Jednak ważne byłoby wyważenie proporcji pomiędzy jednym a drugim żebyśmy w tak szokujący sposób nie byli na coś skazani. Wszyscy kreatorzy, o których mówiłam byli w jakiś zasadniczy sposób kontrowersyjni. Na początku tworzenia zwykle u większości osób takie nowatorskie dzieła wzbudzają zastrzeżenia-wyjaśniła Jagoda Komorowska w odpowiedzi na pytanie czym różni się stare, klasyczne spojrzenie na modę od tego nowego typu.
Nawet Chanel była niedoceniana. Od momentu kiedy dziennikarki mówiły, że Chanel to przeszłość, minęło już ponad pół wieku, a ona jest nadal trendy. Jean Paul Gautier, Vivienne Westwood, która stworzyła pierwsze buty na karykaturalnie wysokich obcasach, z których spadła Nami Campbell i umieszczono je w muzeum czy pokazywanie części bielizny-wszystko wydaje nam się dziś normalne-dodała.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz